Volgers

zondag 29 mei 2022

Dag 19, 20 & 21 – 27, 28 & 30 mei 2020

 

En daar gingen we weer, de Lem was vast jaloers op mij, de Wodan dus, omdat ik bij die andere dierenarts in Bastogne geweest was. Vrijdagochtend had meneer Lemmy een heel donkere plas, die zag er echt niet normaal uit. Nu hadden de baasjes de vorige dagen ook al wel eens gezien dat zijn plas donkerder was, maar daarna was hij altijd weer heel normaal.

 



Daardoor waren de baasjes natuurlijk weer ongerust en hebben ze maar meteen weer contact opgenomen met de dierenarts in Bastogne. We mochten na de middag komen. Dus het werd een dagje met afwachten, we wilden niet te laat komen op de afspraak, dus bleven we rustig in @Home op de camping.

De dierenarts heeft mijn grote vriend heel grondig onderzocht en er is niks aan de hand. Alleen was zijn plas te geconcentreerd. Tja, ook eigen schuld dikke bult. De Lem drinkt veel te weinig. Enkel met wandelen wil hij hele containers leegdrinken, maar anders drink ik nog vaak zijn bakje bij leeg. 

Bazinneke zei : we kunnen hem toch moeilijk aan de tuinslang hangen om hem laten te drinken. Moeilijk hè. Maar het voornaamste is dat alles eigenlijk wel OK is en dat de DA de Lemmy een hele mooie vent vond die er goed gezond uitzag. Ik ben best een beetje teleurgesteld want dat hebben ze van mij niet gezegd. Maar ja, ik ben dan ook nog te jong om een echte vent genoemd te worden hè.

 



Ondertussen is het al zaterdag, volgende week vertrekken we hier weer, 1 weekje nog, het gaat allemaal veel te snel.  Maar ondertussen leren wij bij, de camping zit tot de nok vol en natuurlijk zijn er ook enkele andere honden en een pak kinderen met dit lange Hemelvaart-weekend. Das behoorlijk druk voor ons want dat zijn wij niet gewend, maar we leren er weer wel van bij. En op een paar uitzonderingen na zijn de baasjes wel trots op ons. Eerlijk? Vooral op de Lemmy want ik moet natuurlijk regelmatig mijn puberkuren tonen.

 

Vandaag blijven we dan ook rustig op de camping. Baasje is heel erg moe en wij willen ook wel eens een rustig dagje slapen. Dat komt vandaag helemaal in orde.

Bazinneke is vanmorgen dan ook alleen boodschappen gaan doen, maar wel pas nadat de Vlaamse Gaai die ons iedere morgen komt begroeten en zijn dansje voor ons opvoert, zijn ochtendritueel heeft volbracht.

 

Foto vanuit de caravan met de GSM van bazinneke, dus niet heel goed, maar wel de Vlaamse Gaai.

 

Morgen, zondag, wordt het ook nog een rustdag. De exodus op de camping, yep, iedereen moet maandag terug gaan werken of naar school, dus moeten ze vandaag vertrekken. Dat is wat wij hoorden vertellen want werken en school, das niet voor ons hè.

 



Enfin, we gaan dat allemaal goed in de gaten houden dan kunnen we daar al van leren, vooral hoe wij het de komende zaterdag moeten doen als we hier weggaan en naar de andere camping gaan. En we houden natuurlijk extra in de gaten hoe we de baasjes kunnen lastig vallen tijdens het opbreken, ze mogen ons niet vergeten hè, als ze bezig zijn.

Ondertussen genieten wij van de welverdiende rust, op ons uitlaatrondjes na natuurlijk, zo kunnen we weer genoeg energie opbouwen voor de volgende uitstapjes.

 







En nee, dit keer geen foto’s van mij, want ik was te veel rebel om geslaagde foto’s van mij te hebben. Maar die komen er wel weer want ik blijf natuurlijk niet altijd even dwars, en eigenlijk ben ik ook wel heel erg lief hoor.

 

En dan overmorgen, maandag, een nieuwe week. Dan  gaan we vast weer op stap om nieuwe spannende avonturen te beleven.  Hopelijk zitten jullie dan weer te popelen om ze te lezen.

 

Groetjes,

Lemmy & Wodan.

 


Nog een laatste foto, van het beekje op de camping, achter aan het bosje.

Alle foto's zijn trouwens op de camping zelf genomen.

2 opmerkingen:

  1. Wodan,gelukkig ie er niks aan de hand met uw vriendje, jullie zijn in de ardennen,misschienn moeten uw mensen hem een La Choufke geven ,water zal hem te dun zijn hahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig alles goed bij Lem....grtjs ms

    BeantwoordenVerwijderen

Soms loopt alles gewoon anders dan gepland.

Haaallllooowwwww, Lang geleden hè, lang geleden dat we nog iets van ons lieten horen. Maar we zijn er nog steeds, wij de Meerpaal-boxers Lem...